Tack!

Hej!

Tack alla ni som har varit med och utfört arbete på arbetsdagar- och kvällar på Lidingö båtklubb. Som funktionärer inom LBK känns det kul att se så många villiga händer som med glädje och energi hjälps åt att göra vår trevliga klubb städad och fin inför sommaren. De arbeten som har utförts på arbetsdagar- och kvällar hittills under verksamhetsåret är:

•Lastat in allt skräp från bockgården c:a 60 m2

•Renskrapat och målat räcket på klubbhusets altan

•Oljat in däcket på klubbhusets altan

•Tvättat fönster i klubbhuset

•Plockat skräp på varvsområdet

•Klippt gräs och vass på varvsområdet

•Monterat Y-bommar

•Brutit upp syllar från stora och lilla slipen och placerat dessa vid grinden

•Plockat undan ställningsmaterial framför E-bryggan

•Tvättat av sommarmöbler

•Kökstjänst vid sjösättningar

•Nya vattenslangar och nya elstolpar på bryggorna (pågående)

•Större markarbeten på grusplanen (pågående)

Mycket bra utfört arbete. I höst kommer styrelsen att blicka framåt mot Lidingö båtklubbs 100-års jubileum som infaller om 4 år och vi kommer att planera in vilka förbättringar och vilken utveckling vi önskar se att klubben har till dess. Ett stort projekt som självfallet kommer att ingå i detta ”100-års lyftet” är en ny upptagningskaj.

Vi önskar er alla en trevlig sommar.

Med vänliga hälsningar,

Styrelsen

Om LBK

Välkommen till Lidingö Båtklubb som är Lidingös äldsta båtklubb. Klubben grundades på Café Bredablick i september 1922. Klubbområdet är beläget längst in i Kyrkviken på Lidingö och har ca 250 båtplatser.
Det här inlägget postades i aktuellt. Bokmärk permalänken.